niedziela, 15 lutego 2015

Czy można reklamować produkty bez paragonu.


Normalnie, gdy sami kupujemy jakąś rzecz, przeważnie zachowujemy dowód zakupu (paragon, dowód przelewu). Jednak są takie sytuacje, gdy nie mamy paragonu np. przyjeżdża ciocia z drugiego końca kraju, przywozi drogi prezent naszemu dziecku, który okazuje się wadliwy. Wtedy nie mamy paragonu, a nawet gdybyśmy mieli nie pojedziemy na drugi koniec kraju, tylko po to aby złożyć reklamację w sklepie, gdzie produkt został kupiony. Miałam taką sytuację. Co zrobiłam?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Można machnąć ręką, lub tak jak to zrobiłam, dobijać się bezpośrednio do producenta. Producent nie potrzebuje paragonu, aby wiedzieć czy dany produkt jest jego. Producenci nie mają obowiązku przyjąć naszej reklamacji, ale... co to za producent, który nie bierze odpowiedzialności za jakość własnych produktów, któremu nie zależy na zadowoleniu klienta i nie traktuje go w sposób indywidualny.

Indywidualne podejście do klienta sprawdziłam na 10 producentach zabawek i innych rzeczy dla dzieci. Kilka moich reklamacji było prawdziwych, a kilka wymyśliłam na potrzeby "śledztwa". 

Na 10 "reklamacji" tylko 4 firmy wyszły zwycięsko z mojego małego testu i to właśnie je dziś Wam przedstawię:

Nr. 1 CANPOL

Jest to bezsporny zwycięzca. Po otrzymaniu od nich maila zwrotnego, sama buzia mi się uśmiechnęła. Odpowiedź była, krótka zwięzła i na temat, bez zbędnego dociekania, a jej sens był następujący: Jeżeli nie mam możliwości normalnej reklamacji produktu, proszą o wysłanie go do ich serwisu (podają adres). Brawo Canpol. 

Nr. 2 TM TOYS

Tutaj reakcja była szybka. Pan dopytał się o wadę i zaproponował dosłanie zepsutego elementu. Profesjonalnie i miło. Właśnie tak powinno być :)

Nr. 3 COBI

Odpowiedź dostałam szybko, jednak korespondencja trwała 2 dni, zanim Pani zaproponowała mi wymianę produktu na nowy. Gdyby nie ta długa korespondencja, aczkolwiek miła, COBI byłoby na drugim miejscu.

Nr. 4 TREFL

Odpowiedź też dostałam szybko, jednak musiałam robić zdjęcia, tłumaczyć itd. itp. Pomimo długiej korespondencji, produkt został wymieniony mi na nowy, więc i ta firma prezentuje się na plus.

To tyle z pozytywnych zachowań firm, które sprawdziłam. 

Jesteście ciekawi, kto się nie spisał? Jeśli tak to musicie poczekać do następnego posta (TUTAJ). 


ZAPRASZAM WAS DO POLUBIENIA MOJEGO NOWEGO FANPAGE ZARADNEJ PANI DOMU:

14 komentarzy

  1. Dobrze wiedzieć. Te informacje mogą mi się kiedyś przydać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja muszę moją pralkę reklamować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W IKEA reklamacja na podstawie zakupu z kartą Ikea Family :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna sprawa, ale mimo wszystko taka karta i zarejestrowane na niej nasze zakupy do dowód zakupu, czyli to jest normalna reklamacja z dowodem zakupu.

      Usuń
  4. Ja jestem trochę leniuch jeśli chodzi o reklamacje, nigdy tego nie robię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem leniuch, ale jak się dostaje prezent za ponad 100 zł, na który dziecko czekało to się chce.

      Usuń
  5. O, warto wiedzieć takie rzeczy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kiedyś też pisałam do jednej firmy produkującej gry w sprawie reklamacji, ale nie było odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

TOP