czwartek, 19 czerwca 2014

Biszkopt z truskawkami i galaretką.

Dawno, dawno temu, aby zrobić tort kupowałam gotowe spody biszkoptowe. Nie są one najsmaczniejsze na świecie. Wszystko się zmieniło gdy dostałam od bratowej świetny przepis na biszkopt, który wyszedł wtedy jeszcze początkującej pani domu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Dziś podzielę się nim z Wami.

Przepis na biszkopt.

4 jajka
1 szkl. cukru
1 szkl. mąki tortowej
1 tyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki octu

Białka z cukrem ubić, następnie dodawać po jednym żółtku. potem mąkę, proszek do pieczenia i ocet.

Blachę (okrągłą na tort, lub podłużną na inne ciasta) smarujemy smalcem i posypujemy bułką tartą. Wstawiamy ciasto do nagrzanego piekarnika na 190 oC na około 30-40 min.

I mamy cudny biszkopt.

Ps. Ja białka oddzielnie ubijam i dodaję na koniec, oczywiście mieszając łyżką delikatnie. Wtedy biszkopt jest bardziej puszysty.

Do tego ciasta dodatkowo użyłam truskawek i 2 galaretek. Galaretką polewamy dopiero gdy zaczyna się ścinać.

Smacznego :)

12 komentarzy

  1. Wygląda przepysznie, może skuszę się na taki przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo,jak ja uwielbiam ciasta truskawkowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje nowego blogu, będę zaglądać...ja myślę o powiększeniu bloga, ale na razie to tylko plany :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm..ja robię jeszcze krem z jajek na parze...pyszny,...szczególnie schłodzony...

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba się spód przypalił ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pysznie wyglada :) przesylam buziaki xxx
    Kate Wo i Polskie Blogi Kobiece na Swiecie

    OdpowiedzUsuń
  8. Biszkoptu z octem jescze nie robiłam muszę wypróbować.Placek z truskawkami u nas zawsze króluje w sezonie :)
    Zapraszam do siebie http://marcelkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

TOP